Annonsfakta

Under din bokade kampanjtid så visas ditt budskap för så många personer som du har beställt. En standardspot är 15 sekunder lång och man syns alla dagar året om. Efter midnatt så pausas skärmarna för att inte stå och lysa i onödan - och därmed spara på miljön. Från kl 05.00 så går de igång igen och är redo när morgon trafiken startar upp.

Det antal kontakter som du når är beräknat utifrån att skärmen har full beläggning. Vi är sällan helt fullbokade på alla skärmar, så all tid som blir "över" delas upp på de som annonserar. Så ofta får du betydligt mer exponering än vad du har bokat!

Kombinera fritt olika skärmsidor i kampanjerna, tex annonsera 3 månader på 4 skärmsidor till 12 månaders priset. Fakturering kvartalsvis eller månadsvis om så önskas.

Alltid fritt antal byten av kampanjer / budskap utan kostnad. Du kan ha flera budskap samtidigt som visas i turordning när det är din tur.

Alla budskap blandas och "dras" slumpmässigt för att inte hamna lika efter varandra, och under ca 30 minuter har alla visats som man har bokat.

Original / Underlag

Budskap i trafiken ska vara så korta och enkla som möjligt för att uppfattas bäst. Det är också lättare att läsa ett budskap med mörk botten och ljus text, än tvärtom.


Gratis original. Vi sätter ditt original, tex en bild eller logotyp ihop med en text – utan kostnad. Vi hjälper även till med enskilda kampanjer – utan kostnad.


Korta ledtider från idé till verklighet! Budskap som läggs in under dagen kommer in klockan 00, samma natt.

Filformat

Materialspecifikationer bilder LED-reklam:

Herkulesvägen (HV): 1152 x 576px i 72 dpi (2:1 format)

Herkulesvägen fd Vtab (HV2) 960 x 720px i 72 dpi (4:3 format)

Bangårdsgatan (BG) Solåsvägen (SV), Kämpevägen (KV) och Regementsgatan (RG): 1024 x 576px i 72 dpi (16:9 format)

Filfromat: .BMP .JPG .GIF .PNG .TIFF (Färgrymd: RGB. CMYK fungerar inte.)

Filmer: "Det är inte tillåtet att ha rörligt media i trafiken pga olycksrisk." - Trafiknämnden, Jönköpings Kommun. 

Tips! För att få maximal utdelning av din kampanj, tänk på detta:
Vi rekommenderar mörk bakgrund med ljus text. Byt gärna annons några gånger eller ha flera parallellt, speciellt om ni annonserar längre perioder. 
Ha gärna stor och fet text i ett tydligt typsnitt. Texten kan upplevas "för" stor när man sitter med datorn men på LED-skärmarna är det en fördel att det syns tydligt.
Ha inte för mycket text för då blir det plottrigt och svårt att ta till sig budskapet när man kör förbi. Ha hellre fler annonser med mindre text på varje.

-Är du osäker så hör av dig, så testar vi ditt material innan annonsstart!

Miljö

LEDtekniken är ett miljöriktigt alternativ!

Inga kranbilar för att byta pappersbudskap / vepor! Energisnåla LED lampor – med lång livslängd och mycket gott ljusutbyte. Ljussensorer som anpassar ljusflöden efter omgivningen.

Alla våra skärmar drivs med miljövänligt producerad energi. Vi satsar på förnybar energi så långt det är möjligt. Vind, sol och vattenkraft står för strömförsörjningen. Vår önskan är att helt kunna skifta till lokalt tillverkad vind/solenergi när tillfälle ges.